Д-3-20 Вербальная айдентика i'way

Вербальная айдентика i'way
  • Участник PUNK YOU BRANDS
  • Название работы Д-3-20 Вербальная айдентика i'way
  • Конкурс / номинация Д-3 Товарный знак, фирменный стиль. Прочие товары и услуги
  • Рекламодатель i'way express
  • Авторы Креативный директор: Ильдар Шале
    Дизайнеры: Михаил Иванов, Анжелика Уфимская, Александр Климов
    Стратег: Денис Белоусов
    Копирайтер: Антон Тимченко
  • Перевод Challenge: to renew the brand of iWay Express, the company specializing in transfers, and prepare it for its Western Europe and USA market launch.
    Problem: the name iWay is associated with Apple products and sounds secondary, which diminishes the brand's individuality. Solution: to rethink the iWay name story.
    A transfer is a comfortable transport service, often airport to destination and back. A transfer is booked in advance and, unlike a taxi, implies a predictably high quality. Corporate clients are common users of the service: they care for punctual and problem-free transportation of their employees, which you, as a rule, cannot expect from a cab. Airport transfer services: how to start a business with a 500 million rubbles revenue, when you only have 3,500 rubles.

    Standing for a person, the letter i is now literally a human. Positioned in the beginning of the brand name, it means focus on the customer as one of the major values of the brand. The lower case stresses the informal character. Now i'way is a dynamic frame capable of interacting with both graphics and text. A new tagline was created – Transfers everyday'– that is a part of communication too and coincides with the new website address transferseveryday.com. We developed an i’way symbols font, that both a designer working with Adobe InDesign, and a secretary working with Microsoft Word can use experiencing no difficulties in combining graphics and text when creating new materials. i'way mostly works with paper correspondence. i'way drivers will meet you at the airport and help you carry your luggage. New convenient itinerary templates. A detailed guideline regulates the use of the visual identity.

  • Описание проекта Перед агентством стояла задача обновить бренд компании iWay express, занимающейся трансферными перевозками, подготовить его для выхода на рынки Западной Европы и США. Проблема заключалась в названии iWay, которое имело ассоциации с продукцией Apple и давало ощущение вторичности, что сильно уменьшало индивидуальность бренда. Было решено пересмотреть легенду о словообразовании имени iWay и по-новому взглянуть на морфемику названия. Литера «i», обозначающая личность, теперь является в буквальном смысле человеком. Ее место в начале имени бренда символизирует клиентоориентированность, как одну из главных ценностей бренда. Использование в названии строчной буквы означает отсутствие формальностей. Теперь i'way является динамичной конструкцией, которая может взаимодействовать как с графикой, так и с текстом. Специалистами агентства также был предложен новый слоган — Transfers everyday, — который также участвует в коммуникации, являясь адресом нового сайта компании. В агентстве был разработан символьный шрифт i’way, который позволяет пользоваться стилем и дизайнеру в «Индизайне», и секретарю в «Ворде», избегая неудобств совмещения графики и текста при разработке новых материалов.